1.A na lyžáku v Tatrách

Dne 3. března 2024 se naše třída 1.A vydala na lyžařský výcvik do Vysokých Tater na Slovensku. Spolu s námi se odvážili jet Krysa s Tiditem, paní učitelka Verča Hurábová a pan ředitel. Hned při příjezdu jsme spatřili laně, které nám dodaly pocit, že vše dobře dopadne a že si to spolu užijeme. Byli jsme ubytováni v penzionu Erika, kde nás uvítali smaženým sýrem. Pokoje zde byly po dvou až čtyřech. Hned první večer jsme si vyslechli přednášku o bezpečném lyžování a o pravidlech FIS. Taktéž jsme si spolu zahráli pár společenských her ve skupinách.

Ráno nás čekala rozcvička a příjemná teplá snídaně (od Víly Míly – velmi milá paní z obsluhy). Hned poté jsme vyrazili do Tatranské Lomnice, kde jsme započali náš lyžařský výcvik. Byli jsme rozděleni do čtyř skupin podle zdatnosti v lyžování. Někteří se tak na lyže postavili poprvé v životě. Oběd jsme měli na vrcholu ski areálu v krásné restauraci Panorama. Odpoledne nás čekala další dávka lyžování, mnoho pádů i zábavy s kamarády. Večer jsme si vyslechli přednášku o způsobech sjezdu na lyžích, Tiditovu úžasnou přednášku o Africe a opět jsme si spolu zahráli nějaké ty veselé hry, při kterých jsme se o sobě navzájem měli možnost dozvědět zas něco víc.

Další den následovala rozcvička s panem ředitelem a už jsme zas stáli obutí v lyžácích a seděli na lanovce. Dnes jsme točili a připravovali scénky a videa na večerní program, zkoušeli mnoho nových věcí a mnohokrát jsme spadli. Večer jsme si vykládali o lyžařské výstroji a už se nemohli dočkat scének, které nás všechny pobavily.

Ve středu jsme se už museli balit, takže jsme se úspěšně vyhnuli rozcvičce a poté jsme zamířili na Štrbské Pleso, kde nás měl čekat poslední den lyžování. Dnes se našlo i pár odvážlivců, kteří si vyzkoušeli, jaké to je jezdit na snowboardu, a i když to většina z nich nikdy předtím nezkoušela, byli z toho nadšení a úspěšně sjeli kopec až dolů. Ze začátku to vypadalo velmi slibně a po prvním výjezdu sedačkovou lanovkou jsme měli překrásný výhled. Radost nás ovšem hned při druhém stoupání vzhůru přešla, protože všude kolem byla mlha, skrze kterou jsme sotva viděli na sedačku před námi. I přesto, že se přes den mlha stupňovala, den jsme si spolu užili a nasmáli jsme se spolu mnoha vtipům a příběhům po cestě lanovkou.

Po cestě zpět jsme si byli doplnit spálené kalorie v McDonald’s a s plnými žaludky a spoustou zážitků vyrazili domů. V autobuse byla dobrá nálada a veselé písničky. Těšili jsme se domů, i když bychom zde byli rádi ještě alespoň pár dní.

Hodně lidí se zlepšilo, a i přestože začátky pro některé nebyly lehké, všichni jsme to nakonec zvládli a tento kurz jsme si užili. Prohloubili jsme vztahy mezi námi a upevnili již vzniklá přátelství.